zondag 25 augustus 2024

nieuw schooljaar, nieuwe kansen

Hi,

na een pauze van een aantal jaren, probeer ik het bloggen weer op te pakken. Mijn vorige posts gingen vaak over ‘zomaar leuke dingen’ in de klas. Met foto’s en beschrijvingen over werkvormen en/of activiteiten en probeerde ik andere leerkrachten te inspireren.

Nu ik niet meer voor de groep sta en mijn tweede jaar als intern begeleider van de Taalschool ben ingegaan, wil ik graag andere zaken met jullie delen. 

In de zomervakantie heb ik het boek ‘Nog wat geleerd vandaag’ van Maarten Huygen gelezen en ben enthousiast. Er worden veel ‘nieuwe’ ontwikkelingen besproken en zet je meteen aan het denken. Wat is nu echt belangrijk in ons onderwijs?

In de NRC werd vandaag in het artikel ‘Romantische fantasie (dwalen door een lommerrijk bos kan goed onderwijs niet vervangen, stelt David Roelofs) ook gerefereerd aan bovenstaand boek. 

Vandaar mijn leestip van vandaag: Lees het boek van Maarten Huygen (verslaggever NRC): Nog wat geleerd vandaag? Hoe kennis terugkeert in het onderwijs. Boom uitgeverij (29,95)

Omdat de titel (door zijn overleden vrouw Beatrijs Ritsema bedacht) zo pakkend is, heb ik de titel van mijn blog ook meteen aangepast 😉.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten